Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Eksperimentell Citroën C-Crosser Citroën har tradisjon for å stille opp med eksperimentelle løsninger på bilmesser. I Paris i fjor var det Osmose, til Frankfurt har de med seg en snåling de kaller C-Crosser. |
||||||||||||||||
Den skal vise hvordan en fremtidig Citroën SUV kan se ut, utstyrt som den er med firehjulstrekk og firehjulsstyring. Designretningen til C-Crosser er hentet fra konseptbilen Pluriel. Den er en rommelig 6-seter SUV som kan transformeres til en cabriolet, og videre til en pick-up med masse praktisk lasteplass.
Ved et enkelt tastetrykk forsvinner glasstaket og bakdøren under gulvet bak, baksetene kan foldes sammen for å gi et stort, flatt gulv. En elektrisk betjent glassvegg beskytter frontsetepassasjerene mot løs bagasje. Denne er integrert i forseteryggen.
Kort og bred Det er moderne drive-by-wire teknologi som gjør pedaler overflødige, og det samme gjelder rattstamme. Et løst panel gjør at du kan sitte både i høyre og venstre forsete og styre bilen. Fra dette ratter og kontrollerer du C-Crosser, gasser og bremser. Praktisk når du drar til en destinasjon med venstrekjøring.
Hydractive
C-Crosser er utstyrt med en 2-liters HPi direkteinnsprøytet bensinmotor, ESP og ABS-bremser og egner seg like godt på veien som i røffere omgivelser. Den elektronisk kontrollerte styringen er hastighetssensitiv, noe som gjør den lett å betjene ved for eksempel lukeparkeringer.
|