Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
WiLL-konseptet utvikles Det var i 1999 Toyota presenterte WiLL-konseptet sitt. En annerledes bil med annerledes markedsføring rettet mot annerledes mennesker. Nå lanserer de den tredje modellen i serien, mens den første pioner-modellen, en slags japansk 2CV, skal ut av produksjon. |
||||||||||||||||
WiLL VC skal den nye modellen hete. Den er ikke fullt så sær i designet, den er bygget på Yaris understell med 1,3 liters motor og den er ikke lenger rettet så direkte mot kvinnelige kunder som den første WiLL Vi-modellen. Akkurat den målrettingen var ingen suksess. VC skal rettes mot de unge familier, så får vi se om de klarer å finne dem da.
Utvendig er bilen preget av det vertikale stacken med frontlys. Innvendig er det adskillig mer som skjer i designavdelingen. Bilen har ikke en Cabin, den har en Super-kapsel, som domineres av en sentral konsoll – like rund og like stor som rattet. Den er utstyrt med en G-Book, et elektronisk dialog-instrument, som kan hente ned det meste fra motordiagnose via bankregnskap til den siste stor-romanen. Denne kan for øvrig kjøpes og brukes uavhengig av noen bil.
Toyota forsøker hele tiden å forsikre oss om at WiLL konseptet er en suksess og at det nå er like før det eksporteres til USA. Helt overbevisende virker det imidlertid ikke.
|