Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny Continental Lincoln og Continental er synonyme begreper. Derfor er det hyggelig at når Lincoln nå presenterer en konseptbil som de kaller Continental, viser den seg å være en av de mest vellykkede luksusbil-konseptene på mange år. |
||||||||||||||||
Det var på bilutstillingen i Los Angeles at denne prototypen debuterte. Lincoln-designerne, der vi også finner norske Per Ivar Selvaag, har vært tilbakeholdne med flashy virkemidler og laget noe av det reneste vi har sett på mange år.
Det har åpenbart vært viktig for designerne at når bilen skulle være så elegant, skal også passasjerene kunne oppføre seg elegant. Det er lagt stor vekt på at det skal være enkelt å gå inn i, og komme ut av bilen – ingen pinlige blitzbilder når divaene kjemper seg ut av bilen i trange kjoler – interiøret er blitt meget fyldig, god plass i alle retninger, bagasjerommet er enormt, med en skuff du drar ut slik at du skal slippe å stikke rumpa ut når du må lene deg inn, og volumet på det som sitter under panseret er også i stil med resten: en 6 liters V 12 motor. Nå lover ikke Lincoln at akkurat denne Continental-modellen skal være på plass hos forhandlerne om noen år, men en rekke av de styling-signalene som denne bilen gir, vil vi finne igjen i kommende, nye Lincoln-modeller.
Ellers regner Lincoln med å ete tilbake markedsandeler i det nye året. Nå har de bare 2,7% av det amerikanske markedet, de solgte snaue 160.000 biler i fjor. Lexus, luksus-lederen, solgte 225.000. Men med en faceliftet Navigator, den nye mellomstore Aviator SUV’en og den nye Town Car , som alle ble presentert i LA, regner Ford med at også deres amerikanske luksusavdeling skal øke.
|