Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mer krefter til Astra Som fast leser av Bil eller BilNorge har du allerede blitt presentert for Opel Zafira OPC og Astra Cabrio Turbo. Nå utvider Opel kraft-serien med OPC-varianter av ytterligere to Astra-modeller. |
||||||||||||||||
Denne gangen er det 3-dørs kombi og stasjonsvognen som utstyres med 2,0-liters turbomotoren. Den yter 192 hk og har et maks dreiemoment på 250 Newtonmeter allerede ved 1.950 omdreininger. Det gjør at 0 til 100 går unna på i underkant av åtte sekunder og at den potensielle toppfarten er på 240 km/t (231 km/t for stasjonsvognen). Selv med slike data har Astra OPC relativt beskjedent forbruk, og begge modeller klarer seg med godt under literen på mila ved blandet kjøring.
Sammenlignet med andre Astra-modeller er OPC-variantene senket med 20mm foran og 10mm bak og de har fått stivere hjuloppheng. Standard hjulutrustning er 215/45-ZR17 for stasjonsvogn og 215/40-ZR17 for 3-dørs utgaven, i begge tilfeller montert på spesielle OPC-felger i lettmetall. Moderne elektronikk som ESP og traction control hjelper deg å holde bilen på veien når kreftene slippes løs og ABS-bremser med skiver på 308mm fremme og 264mm bak sørger for at du får stoppet i tide. Fire spesialfarger sørger for å skille bilen ut fra den gemene hop. Det samme gjelder en spesiell grill og lykter i front og bak samt diskret hekkspoilere. I interiøret finner du Recaro sportsseter i stoff/lær-kombinasjon og lærtrukket sportsratt.
Astra OPC-modellene er leveringsklare til høsten.
|