Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Klart for bilutstillinger i 2003 Det kunne virke som om OICA, sammenslutningen av verdens bilindustri, hadde sovnet. Fremdeles sto utstillingskalenderen for 2001 der, sammen med 2002-datoene. Og ikke et ord om 2003. Men i forrige uke hadde de møte om akkurat det, fortalte B.I.L. som er norsk medlem der. Og nå ligger 2003-kalenderen der. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
År som ender på 1,3,5,7 og 9 er de mest spennende utstillingsårene for personbilfolket. Da er det både Frankfurt og Tokyo – det er liksom ikke tvil om at de er litt større enn både Paris og Birmingham som dukker opp i år med like tall.
På den annen side er det Hannover i år, i september, for lastebilfolket er det den store begivenheten. Amsterdam har for øvrig gjort noe smart – de flytter sin lastebilutstilling til oktober, slik at det blir en lastebilutstilling hvert år i Europa. På høsten og annen hver gang i Tyskland og Nederland. Ellers ser vi at OICA har blinket ut fire utstillinger i første halvår 2003 som hovedutstillinger for biler: Detroit, Amsterdam, Geneve og Barcelona, mens det er Frankfurt og Tokyo som er markert i annet halvår. Ikke et ord om Bologna forresten – verken i år eller neste år, på tross av at arrangørene av den påstår at det er de som skal overta etter avlyste – og antakelig gravlagte – Torino. Men det viser bare at det er en rekke utstillinger som klarer seg godt uten å være godkjent av OICA. I Bologna skjer det sågar at bilfabrikkene, som burde rette seg etter OICAs utstillingsreglement, har verdenspremiere på nye biler. Men nå er altså utstillingskalenderen klar, og alle som skal legge inn en bilutstilling kan begynne å planlegge neste års ferie allerede. Klikker du på byene under får du nærmere informasjon om utstillingen. De som er merket med stjerne er såkalt ”store, internasjonale” utstillinger. Utstillinger 2003:
|