Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
GMC med ny vri Trucker og SUVer er ingen mangelvare på det amerikanske kontinent. Nå kombinerer GMC det beste fra begge disse typene og presenterer en Envoy XUV. Den skal i salg fra midten av neste år. |
||||||||||||||||
GMC Envoy er en serie SUVer med forskjellige løsninger. Nå har GM vært en stund i tenkeboksen og kommet frem til at en XUV må være løsningen for amerikanerne med sine volumiøse behov.
Bilen er utstyrt med et elektrisk drevet skyvetak over bagasjerommet, og med et enkelt tastetrykk åpnes taket slik at høye gjenstander lett kan plasseres. Hvitevarer, små trær og sykler plasseres enkelt og festeanordninger gjør at du frakter dem trygt og behagelig. Bak selve passasjerkabinen er det plassert et elektrisk drevet vindu som gjør at alle de ombordværende sitter lunt og behagelig mens bilen fungerer som pickup. Glasset kan også legges flatt ned i gulvet når Envoy XUV skal brukes som ren varebil. Lasterommet er konstruert for å tåle vær og vind, og et QuickDrain system sørger for at vann som måtte finne veien gjennom det åpne taket raskt dreneres bort, en finesse som selvsagt også er nyttig når du vil spyle lasteavdelingen etter å ha kjørt trær eller møkkete sykler. Bakluken kan åpnes den veien som behager deg mest. Vinduet kan åpnes separat (elektrisk) før luken enten legges ned eller åpnes til siden.
Motormessig skal Envoy XUV tilbys med en Vortec 4200 rekkesekser på 275hk eller, for dem som ønsker mer trekkraft, en Vortec 5300 V8 på 285hk og et maks dreiemoment på 440 Newtonmeter. Begge motorene leveres med 4-trinns automatgear som standard.
|