Petter Solberg måtte dessverre bryte Rally Tyskland etter en avkjøring lørdag. Nordmannen lå før dette på 5. plass i sammendraget og hadde hele tiden kjempet om en topplassering. De to nordmennene i Super 1600, Martin Stenshorne og Alexander Foss, er også ute av rallyet etter tekniske problemer.
SS16 – 5,81km
Grönholm og Burns, begge i Peugeot, var raskest på lørdagens korte avslutningsetappe foran Tommi Mäkinen i Subaru. Markko Märtin var raskeste Ford-fører på 4. plass foran Peugeot-pilotene Bruno Thiry og Harri Rovenperä. Sammenlagtleder Sebastian Loeb bommet på et kryss og tapte 10 sekunder. Men Citroën-føreren ledet fortsatt sammendraget foran Burns og Grönholm etter 2 hele dager.
SS17 – 15,03km
Sebastian Loeb, Citroën, åpnet raskest på søndagens første etappe. Han ble fulgt av Richard Burns i Peugeot og Ford-førerne Markko Märtin og Colin McRae. Ytterligere to Peugeot-biler kjørte inn til de neste plassene med Harri Rovenperä foran Marcus Grönholm. Carlos Sainz fikk motorstopp på sin Ford Focus, noe han tapte drøye 2 minutter og fire plasser i sammendraget på. Dermed ramlet spanjolen fra 5. til 9. plass.
SS18 – 17,71km
Fire franske biler toppet resultatlista. Peugeot knep første, tredje og fjerdeplass med Burns, Grönholm og Rovenperä mens Sebastian Loeb klemte sin Citroën inn på andreplass. Deretter fulgte de tre Ford-førerne i rekkefølgen McRae, Märtin og Sainz før Subaru-fører Tommi Mäkinen.
SS19 – 15,82km
Sebastian Loeb vant den 19. etappen foran Burns og Grönholm. McRae kjørte inn til 4. beste tid foran Ford-kollega Sainz og Mäkinen i Subaru. Loeb holdt fortsatt ledelsen i sammendraget med en margin på 13,3 sekunder til regjerende verdensmester Richard Burns. Harri Rovenperä kjørte av veien med sin Peugeot og måtte bryte.
SS20 – 15,03km
Denne etappen var en reprise av søndagens første. Richard Burns var raskest, men bare 1,1 sekund foran sin rival Sebastian Loeb. Grönholm og Mäkinen delte 3. plass foran Ford-trioen Märtin, Sainz og McRae.
SS21 – 17,71km
Rekkefølgen blant de tre beste ble den samme som på forrige etappe med Burns foran Loeb og Grönholm. Mäkinen tok 4. plassen og igjen fulgte tre Forder på de neste plassene, denne gang i rekkefølgen Sainz, Märtin og McRae. Loebs margin på Burns i sammendraget var bare 12,2 sekunder før de siste to etappene. I kampen om 6. plassen skiller det bare 11,9 sekunder mellom Markko Märtin og Tommi Mäkinen i estlenderens favør.
SS22 – 15,82km
Det kjempes innbitt om sammenlagtseieren i Rally Tyskland. Den nest siste etappen ble vunnet av Sebastian Loeb i Citroën foran de to Peugeot-førerne Richard Burns og Marcus Grönholm. Igjen knep Mäkinen 4. plass foran Ford-trioen som kom i mål i rekkefølge McRae, Sainz og Märtin.
Før siste etappe har Loeb en margin på 14,7 sekunder på Burns i kampen om totalseier. I kampen om den siste poengplassen, 6. plass, er Märtins ledelse til Mäkinen sunket til fem sekunder. Siste etappe er bare på 5,8km, så hvis førerne unngår tekniske problemer eller avkjøringer bør de klare å holde posisjonene.
SS23 – 5,81km
Burns og Grönholm i Peugeot delte seieren på den siste etappen. Sebastian Loeb kom til mål bare fire tideler bak de to og trygget dermed sammenlagtseieren i Rally Tyskland. Nummer fire på etappen var Markko Märtin foran Tommi Mäkinen og Bruno Thiry.
Sammenlagt etter samtlige etapper
Sebastian Loeb vant dermed Rally Tyskland og sørget for triumf for Citroën. Peugeot knep de to andre pallplassene med Richard Burns (+ 14,3 sek.) foran Marcus Grönholm (+ 1:19,1). Colin McRae (+ 3:45,3) i Ford ble nummer fire fulgt av Bruno Thiry (+ 5:18,8) i Peugeot og Markko Märtin (+ 5:33,0) i Ford. Tommi Mäkinen (+ 5:39,2) ble nummer 7, men sikret to poeng til Subaru i konstruktør-VM. Sainz (Ford) og Delecour (Mitsubishi) kom til mål på 8. og 9. plass.
Førerne skal nå kjøre noen kilometer frem til målpassering før resultatet blir offisielt.