Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Saab raffinerer 9-5 I fjor på denne tiden var Saab gjennom en relativt omfattende oppdatering av sin 9-5, ikke så veldig synlig på fasaden, men dog! I høst er Trollhättans hovedfokus på nye 9-3, men litt oppmerksomhet skal vi også vie 2003-utgaven av 9-5 som er presentert denne uken. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En av nyhetene er at de som kjøper nye 9-5 med Sensotronic automatgear nå får mulighet for manuell overstyring via knapper på rattet. Unntaket er de som velger varianten med 2,2-liters TiD-motor. Den skal i løpet av høsten tilbys med automat, men uten knapper på rattet. Saab har gått for en løsning som ikke umiddelbart får undertegnede til å juble, opp på høyre knapp og ned på venstre (eller var det omvendt??) Jeg sier heller som Ole Brumm: Ja takk, begge deler. Det blir litt lettere å holde styr på i raske svinger når det står pluss og minus på begge sider av rattet. Eller foran og bak. Et nytt DVD-basert navigasjonssystem med 7-tommers monitor tilbys som ekstrautstyr for samtlige 9-5-modeller. DVD-enheten er montert i bagasjerommet og lar deg passere landegrenser uten å skifte plate. 6 skiver får plass i skifteren, enten de inneholder kart eller musikk. Saab var tidlig ute med å tilby ventilerte seter. Nå utvider de tilbudet ved å tilby ventilerte sportsseter som tilleggsutstyr for Vector- og Aero-modellene. To små vifter – en i setet og en i ryggen – blåser frisk luft gjennom perforeringene i skinnsetet med tre forskjellige styrker. Nye stoffer for interiøret og to nye lakkfarger står også på 2003-programmet. Du kan bestille din nye 9-5 med seks alternative motor med følgende spesifikasjoner:
|