Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
GM satser på ny Saturn GM regner med at Saturn-divisjonen vil treffe 300.000 solgte biler i år, og øke med ytterligere 10 prosent neste år. Rekord på rekord. På grunn av den nye Ion som ble rullet ut nå. |
||||||||||||||||
Saturn er GMs ferskeste merke. Født med kunstig befruktning i 1990, som satsets friskt med å fortelle kundene at de var viktige, og nådde et rekordsalg på 286.000 i 1993. Små og ganske primitive modeller gjorde at selv det tallet egentlig er meget imponerende.
Den nye Ion, som vi tidligere har sett, men som nå er presentert for kunder og presse, med meget gode priser, og som produseres under nesten fullt trykk nå, kommer først som en konvensjonell kompakt sedan men dukker opp i coupé utgave tidlig på nyåret. I løpet av neste år skal serien selge 150.000 eksemplarer, satser man på. På slutten av neste år kommer det også en 200 hester utgave av coupéen som skal legge til enda 10.000 meget profitable biler årlig. Det er planlagt enda flere varianter, og en ny familie skal etter hvert også avløse mellomklasse L-serien (slik som Ion erstatter den kompakte, men eldgamle S-serien). Målet er selvfølgelig at divisjonen ikke bare skal få suksess men også profitt, en dag.
Dette er for øvrig et segment der GM har masse jobb å gjøre. Mens de i dag har nesten 30% av USAs personbilmarked må de nøye seg med ca. 12 prosent av denne delen av markedet der så mange førstegangskjøpere befinner seg. 330.000 Saturn i året vil definitivt hjelpe.
|