Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Forsiktig fornyelse hos Panoz Panoz er et merke jeg beundrer. Tenk å tjene millioner hver dag på nikotin-plaster, og putte massevis av disse pengene ned i racerbiler og racerbaner, og racing-serier og attpåtil produksjon av sportsbiler. Moro. På SEMA viste de en lett fornyet utgave av Esperante. |
||||||||||||||||
Nå er vel sannheten at Panoz ikke hadde noe nytt å komme med, men de er helt avhengige av å være i fokus hos fansen, så derfor en meget eksklusiv serie Esperante som de kalte ”Driver’s Edition”.
Navnet var på sin plass, her er det teamets to ledende førere, Jan Magnusen og David Brabham som skal feires. Derfor har man tatt ti coupéer og ti åpne utgaver av Esperante og gjennomført omfattende modifikasjoner. Selvfølgelig etter, som det heter, sterke innspill fra de to førerne slik at de vil bringe en sterk følelse av Le Mans fart og utholdenhet ut til de 20 heldige kundene, som skal betale minst 117.000 dollars for sitt eksemplar. Men så blir den da også håndsignert av en av de to førerne – avhengig av hvilken utgave du kjøper. Og, la det være klart, det er ikke småting førerne og teamet har fått till: i år sitter de blant annet med Trans Am tittelen for produsenter. Den modellen som ble presentert på SEMA har den ganske heftige 390 kompressor-matede, intercoolede, quad-cam V8 motoren fra Ford som spesialbygges for hånd av to-manns team i en egen fabrikk i Romeo, Michigan. Bilene vil inneholde en rekke kullfiber deler i karosseriet, T56 6-trinns kassa fra Tremic, ny fjæringskarakteristikk og endret geometri i opphengningen, oppgradert Brembo-stopp-anlegg, BBS hjul, Michelin Pilot dekk og pedal-sett fra Billet, for bare å gjengi noe av name-droppingen.
Men mer eksklusiv enn at denne også faller inn under Panoz’ 3 år/36.000 miles garanti og full vei-tjeneste, er den ikke. Nesten litt nedtur akkurat det der.
|