Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mitsu med USA-Galant Mitsubishi jobber med noe de kaller Project America. Amerikanske biler for amerikanske kunder, selv om de tre diamantene fremdeles preger fronten. Den nye USA-Galanten som debuterte på New York utstillingen er et resultat av dette arbeidet. |
||||||||||||||||
Dette er en bil som følger en god gammel oppskrift. Den er større i alle retninger, inklusive akselavstand og sporvidder. Den skal bli størst i klassen, lover Mitsubishi – det betyr blant annet plass til tre amerikanere i baksetet, for det er nemlig ikke noen selvfølgelighet lenger i dagens mellomklasse-amerikanere.
Mitsubishi Endeavour var den første bilen som debuterte under Project America programmet, så er det Galant nå og om et år kommer det nye settet med Eclipser, åpne og lukkede. Alle designet under ledelse av Dan Sims, noenogførti, spennende designer som bedre enn de fleste utlendinger jobber sammen med japanere. Han ble nemlig født der og snakker språket, også kropsspråket, flytende. Han har gitt den nye Galanten fire utstyrsnivåer, den enkleste starter på godt under 19.000 dollars med en 2,4 liters motor. På topp finner man GTS-Hulken på 17 tommers hjul og med V-seks motor på godt over 200 hester og ganske bøllete utseende. Designet i California, konstruert i Michigan og Japan og bygget i Illinois – det er ikke sikkert selv de virkelige amerikanske bilene er mer amerikanske enn det.
Når det gjelder Galant for Europa er det imidlertid en helt annen historie som må fortelles.
|