Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Renault gir Kangoo nytt ansikt Renault har suksessivt fornyet sin modellportefølje i løpet av de siste par årene. Nå får Kangoo en ansiktsløftning. Både modellene med forhjulsdrift og de som trekker på alle fire. |
||||||||||||||||
Det er først og fremst som varebil Kangoo selges i Norge, men andre steder er den også populær som familiebil grunnet stor takhøyde som gir rikelig med bagasjeplass. Modellen har vært på markedet siden 1997 og er solgt i et antall av nærmere 600.000. Her i landet er blant annet de røde postbilene et vanlig innslag i trafikken.
Nye Kangoo har fått en ny front i tråd med Renaults øvrige modeller, noe som innebærer nye lykter, en ny grill og et panser som skrår kraftigere enn hos forgjengeren. I tillegg tilbys den i tre nye lakkfarger med betegnelser som Intense Blue, Motu Green og Scottish Blue. Interiøret er også fornyet for å bli mer funksjonelt samtidig som økt komfort er vektlagt. Nytt dashbord med praktiske oppbevaringsrom er montert inn sammen med nye og mer behagelige seter. Renault har også gjort støydempende tiltak, noe som har medført at kupéstøyen er redusert med 3dB ved en hastighet på 130 km/t. På sikkerhetsfronten har nye Kangoo fått samme ABS-bremser som Megane II, noe som medfører at bremselengden fra 100 km/t reduseres med fire meter. I tillegg er den utstyrt med en styresnekke som kollapser ved en eventuell kollisjon for å beskytte førerens bein.
Inntil fire bensinmotorer og to dieselvarianter tilbys i Kangoo, avhengig av marked. Informasjonssjef Tore Løvig hos den norske Renault-importøren sier det fortsatt er usikkert hvilke varianter de skal satse på for Norge. Han regner med at nye Kangoo er på plass i løpet av sommeren og hevder de er i rute for et salgsmål på 850 til 900 varebiler i år. Salgsmålet for Kangoo som personbil er mer beskjedent, men Løvig regner med at de gradvis vil trappe opp fra årets mål på 50 biler til et par hundre biler i året.
|