Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
C første bilder av C2 I forbindelse med Geneve-utstillingen presenterte vi en rallyversjon basert på Citroëns kommende småbil C2. Nå har Citroën offentliggjort de første bildene av den produksjonsklare modellen som har en rekke praktiske løsninger. |
||||||||||||||||
Citroën gjør en solid satsning i småbilklassen. C3 kom på markedet våren 2002 og følges snart av morsomme Pluriel som kanskje kan oppnå kultstatus ala gode gamle 2CV, ”Den rullende jernsenga”. Nå lanserer franskmennene enda et nytt familiemedlem som vil appellere til nye kundegrupper. C2 er klar for introduksjon i siste kvartal 2003.
C2 har to dører og en stor bakluke. Designmessig har den en front som viser slektskapet til storebror C3, men spesiell utforming av vinduene gir den en egen karakter og identitet. Bakluken er todelt for å lette innlastingen i trange omgivelser.
Youth appeal Fire forskjellige motorer skal tilbys, tre for bensin og en HDi Common Rail dieselvariant. To av motorene kan kombineres med den nye SensoDrive gearkassen som nylig er lansert til C3. Utstyrsnivået blir høyt og det skal også tilbys et rikholdig program av tilleggsutstyr til C2. På sikkerhetsfronten får den ESP, ABS og 6 kollisjonsputer. C2 deler plattform med den større C3. Den har en akselavstand på 2,31 meter. Bilens ytre mål er en lengde på 3,66m, en bredde på 1,66 og den rager 1,46m i høyden. Dermed er den ganske lik et par naturlige konkurrenter, Polo og Fieste i bredde og høyde, men rundt 25cm kortere enn disse.
Vi kommer tilbake med mer informasjon om norske spesifikasjoner og priser nærmere introduksjonen sent på høsten.
|