Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Kosmetisk retusj på 206 Peugeot 206 har vært på markedet siden 1998, og nå er tiden moden for en ansiktsløfting. Fra forrige måned ble Peugeots bestselger oppgradert. |
||||||||||||||||
206 er en formidabel suksess både i rallysporet og i salgslokalene. Daglig produseres det 3.600 enheter av modellen fordelt på syv forskjellige anlegg over hele verden. Før jul kunne Peugeot skryte av at produksjonsnummer 3 millioner forlot samlebåndet ved fabrikken i Mulhouse. Den ble også Europas mest solgte bilmodell i 2002 med en markedsandel på 4,2%.
Mens 206 startet som 3- og 5-dørs kombikupé har modellserien siden blitt supplert med coupé cabriolet-versjonen med betegnelse 206 CC og stasjonsvognen 206 SW. Over sommeren kommer den også i en heftigere utførelse, 4-seteren 206 RC utrustet med en 2-liters motor på 180hk som sier Mårn’du til Golf GTI, Focus ST170 og andre morsomme konkurrenter. Med den suksessen Peugeot har hatt i rally-VM er det egentlig merkelig at ikke denne modellen er lansert for lenge siden.
Du må se godt etter for å oppdage hva endringene på ”nye” 206 består av, for det er snakk om detaljer som blanke lykteglass, nettingmønster i nedre del av grillen, lakkerte lister på fangere og langs bilens sider, lakkerte dørhåndtak, nye baklykter samt en forkrommet løve og en lakkert list over skiltet bak. I tillegg lover Peugeot Norge endringer i interiør og utstyr samt nye lakkfarger og inntrekk.
|