Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mye nytt fra VW på IAA Hovedattraksjon på Volkswagen-standen i Frankfurt blir uten tvil den nye Golfen. Men Wolfsburg har mye annet å varte opp med også. Både smått og stort. |
||||||||||||||||
Polo-serien utvides med et par nye varianter. I Brasil har den vært solgt som sedan siden 2002, nå får denne varianten også Europa-premiere. Mens fronten er identisk med Polo slik vi kjenner den, er alt fra B-stolpen og bakover nytt. Sammenlignet med en 5-dørsutgave er den strukket med hele 28cm, noe som kommer baksetepassasjerene til gode i tillegg til et voksent bagasjerom på 432 liter. Det hel-galvaniserte karosseriet kan utstyres med fire alternative motorer, dieselvarianter på henholdsvis 64 og 75hk samt bensinmotorer på 75 og 100 hester.
Det er nok den ungdommelige delen av kjøpegruppen VW har i tankene for Polo Fun. Den er basert på 5-dørsutgaven, er hevet med 20mm og utstyrt med spesielle fangere og takrail. Dessuten er de nedre deler av bilen inkludert skjermbuene utført i en kontrastfarge. Med på kjøpet får du også spesielle 17-tommere med lavprofilerte 215/40 ZR17 dekk. Innendørs har Polo Fun sportsseter og andre morsomme detaljer. 4 alternative motorer med fra 55 til 100 hk tilbys. Til de vanlige Polo-variantene tilbys nå også et kraftigere dieselalternativ, en 130-hesters TDI motor med maks dreiemoment på 310 Newtonmeter ved 1900 omdreininger. Også Beetle Cabriolet får en ny dieselmotor, den er på 100hk og 250 Newtonmeter.
For de som befinner seg i de høyere sfærer kan det muligens være av interesse å få med seg at Phaeton snart tilbys i lang versjon. Akselavstanden er øket med 120mm, noe som i sin helhet kommer baksetecruiserne til gode. Den lange versjonen leveres også med en del spesialutstyr, som lærpakken ”Vienna”, glass soltak, betjening av klimaanlegget fra baksetet og elektriske solskjermer for bakruta og bakre sideruter. Motoralternativene strekker seg fra V8 via W12 til kraftpakken V10 TDI.
|