Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Volvo S60R: Spenstig komfort NETTKJØRT: Den ser ut som en ganske ordinær S60 fra utsiden, men når du setter deg bak rattet og fyrer opp 5-ern med 300 hester skjønner du at du har med et villdyr å gjøre. Men Volvo S60R lar seg lett temme gjennom avansert elektronikk. |
||||||||||||||||
Du finner enkelt en optimal sittestilling bak rattet på S60R, og skålformede seter med meget god sidestøtte gjør at du sitter spikret i setet, selv når du tøyer grensene på svingete veier. Støyisolasjonen er det lite å utsette på, det eneste du hører er finstemt godlåt fra den potente rekkefemmeren under panseret. Eksemplaret vi kjørte var utstyrt med brede 18-tommers dekk med 40-profil, og litt dekkstøy trang derfor inn i kabinen, spesielt på slitt asfalt.
Kontrollert skyv Det som skiller S60R fra sine søsken, i tillegg til den kraftige motoren, er Four-C karosseriet som tilpasser bilens understell til dine ønsker. Innstilt på ”Comfort” er den nærmest som en ordinær S60 å kjøre. ”Sport” gir et betydelig stivere understell og bedre kontroll under aktiv kjøring på landevei. Ønsker du et rent racingoppsett er ”Advanced” alternativet, da merker du formelig bilens bevegelser i ryggmargen.
På øverste hylle
En S60R har en basispris på kr 785.900, og de fleste klarer seg nok lenge med den utstyrpakken de får med i prisen. Vårt eksemplar var imidlertid krydret med masse ekstrautstyr fra Volvos rikholdige tilbehørskatalog og hadde dermed en samlet pris på kr 879.660. I den prisklassen finnes det mye fint å velge blant, så S60R blir trolig et sjeldent syn på norske veier. Men den bør absolutt vurderes mot mer etablerte modeller.
|