Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Full fres for Honda Honda og deres amerikanske merke Acura viste en rekke spesialutgaver under årets Sema Show, dels i egen regi og dels med god hjelp fra samarbeidspartnere. |
||||||||||||||||
Den populære Civic har fått en sportlig utstyrspakke fra Honda Factory Performance og blitt til Civic Si. Her finner du ny hjulopphengning som er stivere samtidig som de senker bilen med en tomme. 17x7 felger med dekk som tåler fart gir sammen med en hekkspoiler og en aeropakke bilen et dynamisk utseende. Omtrent samme behandling har Honda Factory Performance gitt kupéen Acura RSX Type-S.
Acura TL er en bil vi har omtalt ved et par anledninger tidligere. Med 270-hesters motor og sportsunderstell var den var salgsklar i USA i forrige måned. Med TL A-Spec kit gjøres bilen nærmest klar for bruk på bane med stiv fjæring, mindre bakkeklaring, 18-tommere med Yokohama racingdekk, hardere bremseklosser, hekkspoiler og aerodynamiske hjelpemidler under bilen. Acura viste også et A-Spec kit til sedanen TSX med utstyr levert fra Honda Access America, tilbehørsdivisjonen til Honda. Også her er det lagt vekt på aerodynamikk og kjøreegenskaper, blant annet gjennom samarbeid med kjente racing-navn som Brembo (bremser), Recaro (seter) og Momo (ratt). Skunk2 RSX er en renspikka løpsbil bygget for å konkurrere i NHRA All-Motor klassen. Under panseret finner vi en 2,4-liters VTEC motor med direkte metanol-innsprøyting. Oppsikt vekker nok også spesialutgaven av Acura NSX som er modifisert av entusiasten Duke Tubtim.
Honda har også samarbeidet med racerbiltunere for å vise hvor godt fundament deres standardbiler er for et liv på banen. Honda sponser ”Racers against Street Racing (RASR)”, en Sema-organisasjonen som tilbyr et legalt og sikrere alternativ til ulovlig gateracing.
|