Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
BMW 645Ci: For store gutter LANSERING: Sammenlignet med de virkelig dyre sportsbilene er BMW 645Ci for barnemat å regne. Likevel er det begrenset hvor mange som spanderer en drøy million på å realisere bildrømmen. Men har du planer i den retningen, anbefaler vi på det varmeste en prøvetur med BMWs nye vidunder. |
||||||||||||||||
For å oppnå lekre linjer må man akseptere noen kompromisser. Plass og komfort i forsetene er upåklagelig. Med en sjåfør på 175cm er det også plass til to i baksetet, hvis de ikke er for storvokste. Et bagasjerom på 450 liter er stort i denne klassen.
Godlåt Kjøreegenskapene er en sportsbil verdig. På regnvåte veier rydder elektronikken opp ved den minste antydning til sladd eller spinn. Et solid dreiemoment er tilstede over et stort register og sørger for trekkraft selv ved relativt lave turtall. Mange sportsbiler er bygget med så stor vekt på det sportslige at de blir slitsomme på en skikkelig langtur. Det er ikke tilfelle med 645Ci, du kan kjøre en lang tur uten å merke antydning til trøtthet og blir litt lei deg når destinasjonen nærmer seg. Foreløpig leveres kun 6-serien med 4,4-liters V8eren på 333hk, og vi valgte utgaven med manuell 6-trinns gearkasse, vår preferanse for en bil i denne klassen. Det er også denne kassen som gir 645Ci maksimal uttelling for ytelsene, fra stillestående til 100 på 5,6 sekunder og videre til en toppfart på 250 km/t, elektronisk kontrollert.
Snart til Norge
Mer om våre opplevelser bak rattet i BMW 645Ci kan du lese i desember-utgaven av Bil som detter ned i postkassene til våre abonnenter i disse dager og som er på plass i landets bladkiosker i neste uke.
|