Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Åpen Kryssild Vi vakte oppsikt i trafikken da vi for noen måneder siden prøvekjørte den første Chrylser Crossfire i Norge. Fullt så iøyenfallende er ikke Crossfire Roadster, uten det buede taket blir den mer ordinær. |
||||||||||||||||
Chrysler har valgt den tradisjonelle løsningen med kalesje i stedet for avtagbart stål- eller glasstak, og avkledningen foretas i løpet av 22 sekunder. Fronten er den samme som hos coupéen med langsgående riller på panseret og kjøleribber i forskjermene. Bakstussen har de samme doble eksosrørene i sentrum og en hekkspoiler som åpenbarer seg i hastigheter over ca 100 km/t. Sikkert populært hos UP.
To forkrommede veltebøyler bak setene sørger sammen med frontruta for å beskytte passasjerene ved et eventuelt rundvelt. Setene er trukket med lær og har inngraverte vinger i nakkestøttene. Under panseret finner vi en 3,2-liters V6 som yter 215hk og har et dreiemoment på 310 Newtonmeter. Via en 6-trinns manuell eller en 5-trinns automatkasse leveres kreftene til bakhjulene som sørger for fremdriften. Standard hjulutrustning på Crossfire Roadster er 225/40-ZR18 i front og 255/35-ZR19 bak, noe som medvirker til bilens sportslige fremtoning.
Roadsteren er leveringsklar i USA på våren og kommer til oss i løpet av sommeren, dog i et meget begrenset antall.
|