Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Lexus fornyer GS Lexus benyttet Detroit til å presentere en ny utgave av GS. Den populære volumselgeren (i USA) får et mer moderne utseende og blir enda bedre utstyrt. |
||||||||||||||||
Som øvrige Lexus-modeller trekker GS på bakhjulene, men som første Lexus sedan kan den i tillegg leveres med firehjulsdrift. Lexus Vehicle Dynamic Management (VDM) sørger for å levere kreftene dit de best kan nyttiggjøres gjennom automatisk styring av bremser og gasspådrag i prekære situasjoner.
To kraftpakker En nyutviklet adaptiv hjulopphengning setter føreren i stand til å velge mellom fire forskjellige nivåer som strekker seg fra Normal for dagligdags kjøring til Sport for en røffere og mer presis kjørestil. Nye GS har fått akselavstanden strukket med ca 5 cm mens overhengene er noe kortere enn hos forgjengeren. Totalt har bilen vokst 2cm i lengde og bredde mens høyden er redusert med tilsvarende verdi. Det gir den ytre mål på 4,82 x 1,82 x 1,42 meter. Panseret er strukket og kabinen ført lenger bakover mens grill og fire separate frontlykter gir den trekk fra forgjengeren. 18-tommers felger er standard på modellen med V8 motor for å understreke de sportslige egenskapene i bilen.
Påkostet Som tilleggsutstyr tilbys navigasjon med ryggekamera, PCS som reduserer skadene ved en eventuell kollisjon ved å stramme beltene og forberede panikkbremsing sammen med kne-kollisjonsputer og front- og baksete kollisjonsgardiner.
I Norge koster dagens GS300 kr 744.700 mens du må bla opp en drøy million for GS430. Ikke så rart da at salget beløp seg til to biler i 2002 og null i 2003.
|