Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Lacetti fra 179.900 LANSERING: Daewoo lanserer i dag sin nye utfordrer i Golf-klassen, Lacetti. Med en startpris under 180.000 kroner og høyt utstyrsnivå skal den friste kjøperne. |
||||||||||||||||
Designet av Giugiaro, i alle fall til en viss grad, og med en god del velprøvd GM-teknikk under skallet, er Daewoo klar med sin nye Lacetti. Det er en pen design, med de riktige proporsjoner og linjer, og akkurat passe moderne. Når den i tillegg er velutstyrt og prisgunstig er det muligheter for suksess i salgsstatistikken.
I Norge vil to motorer være tilgjengelig, enten 1,4 liter eller 1,6 liter, begge med 16-ventilers teknikk. Den minste yter 94 hk og 131 Nm, mens den største yter 109 hk og 150 Nm. Begge utgavene vil ha klimaanlegg med pollenfilter, 4 kollisjonsputer, antispinn og fjernstyrt sentrallås som standard. De norske bilene vil også få antirustbehandling av understellet straks de ankommer importhavna. Førersetet kan justeres i høyden både i forkant og bakkant, og rattet er justerbart opp/ned og inn/ut. Kollisjonsputen foran passasjeren kan ikke utkobles, så barnesete må plasseres bak. Ved en kort prøvetur merkes det at Daewoo har satset på to ting: støynivå og plass i kupeen. Det er lagt ned omfattende arbeid i å fjerne mest mulig støy fra motor og veibanen, og det synes som om de har lykkes godt. Samtidig er det god plass til voksne personer både foran og i baksetet. Det har riktignok medført et noe mindre bagasjerom. Baksetet kan enkelt legges nesten flatt ned, og er delt 60/40. Pris for rimeligste utgave, 1.4 SX, blir fra kroner 179.900. Med den større motoren kommer prisen på kroner 192.900. Det finnes også en 1,8-liters motor til Lacetti, men den vil ikke tas inn til Norge. Salgsmålet for inneværende år er 165 biler, fra de 22 salgspunktene Daewoo har i Norge i dag.
Du finner mer informasjon og mange bilder av Lacetti i vår forhåndsomtale.
|