Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny motor og sportspakke til E-Klasse Nå lanseres Mercedes-Benz E-Klasse sedan og stasjonsvogn som E350. Dermed får den samme V6-motor som allerede er på plass i SLK og CLS. |
||||||||||||||||
Når E350 nå erstatter E320, betyr det at modellen tar et stepp oppover med hensyn til krefter. 272 hester betyr at hk-antallet har økt med 21% mens dreiemomentet er forbedret med 11% til 350 Newtonmeter i området mellom 2.400 og 5.000 omdreininger.
Akselerasjonen forbedres med 0,8 sekunder for sedanen som sprinter til 100 i løpet av 6,9 sekunder. De økte ytelsene er enda mer markante for stasjonsvogna som gjør øvelsen på 7,1 sekund – hele 1,4 sekunder raskere enn en E320. Toppfart for begge er elektronisk begrenset til 250 km/t. 7-trinns 7G-Tronic automatisk gearkasse er standard i E350, og på tross av forbedrede ytelser er drivstofforbruket beskjedne 0,97 (sedan) og 0,99 (stv.) liter på mila. Dersom du vil ha din E350 levert med 4Motion, er 5-trinns automatkasse standard.
Sportspakke I interiøret byr pakken på 4-ekers sportsratt med integrerte hendler for de automatgearte modellene, pedaler i rustfritt stål med innlagt gummi og seter med innslag av skinn. I tillegg inkluderer sportspakken en stivere hjulopphengning og et eksosanlegg som byr på mer godlåt.
Nye E-Klasse er siden lanseringen i 2002 bygget i et antall av 700.000. I Norge er den mest populære Mercedes-modell og solgt i et antall av 1376 biler hittil i år, en økning på 15,3% mot samme periode i fjor.
|