Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Colt Cabrio (og det blir ikke siste gang) Mitsubishi er en mester til å tøye strikken. Her kommer melding nummer to om den kommende Colt Cabrio, og det vil bli minst tre til før du kan få kjøpt bilen. Mesterlig gjort, spør du meg. |
||||||||||||||||
Først fikk vi en melding om at nå var Colt Cabriolet frosset og at den skulle bygges hos Pininfarina. Nå kommer en melding om at Colt Cabriolet skal bygges, ledsaget av en første skisse som antyder utseendet. Det neste blir noen teaser-bilder i forkant av Geneve-utstillingen, som forteller at denne kommer til å bli en av de mange nyhetene der. Så må vi selvfølgelig gjøre noe når vi har sett den og tatt på den og luktet den og kanskje til og med smakt på den (eller den medfølgende serveringen). Og så en femte melding der vi får vite når bilen kommer til Norge og i hvor mange eksemplarer. Så skulle det ikke forundre meg om det kom en siste melding med priser, før vi endelig kan fortelle at nå har vi kjørt den. Slik skal det gjøres. Mitsubishi er mestere på denne type produktnyhetsdrypp. Men nå altså denne skissen og beskjed om at bilen vil bli vist, som en konseptutgave, i Geneve. Siden den blir påstått å ha trekk fra det de kaller Mitsubishis første utstillingsbil – hva nå det måtte være – en Colt 600 fra 1962, vil den også få plass på utstillingen. Bilen blir beskrevet som ikke ulik CZ2 Cabriolet konseptet fra 2003. Men produksjonsbilen vil bli bygget på den lange akselavstanden til 5-dørs Colt, og ikke på den kortere kupeen. Den skal bli 389 cm lang, få en 150 hesters 1,5-liters motor, få plass til 2+2 og stå på massive 18 tommere. Og for å komme ned på detaljer: den skal beholde den store frontruten fra Nye Colt, og vil bli presentert i en ”varm farge”. Så venter vi spent på neste melding.
|