Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny 3-serie klar for Norge De første norske journalister er akkurat nå på vei mot sydlige breddegrader for første prøvekjøring av BMWs nye 3-serie. Vi har fått tilgang til priser og tekniske data. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPPDATERT 26/1 (se nederst): Den nye 3-serien med intern modellkode E90 blir større enn forgjengeren (E46) i lengde og bredde. Akselavstanden er strukket til Betegnelsene er velkjente fra 3-serien, men motorene er nye og kraftigere enn tidligere. Unntaket er 320i som i E90-utgave får en 4-sylindret motor i stedet for den populære rekkesekseren. Denne vil nok sammen med 320d bli de mest populære modellene i Norge – i alle fall frem til høsten når bilen lanseres som 318i og 318d med enda mer avgiftsgunstige motorer. ”Billig” inntrekker Sedanen kommer til Norge og resten av Europa i mars, og trolig vil touring-versjonen (stasjonsvogn) bli lansert på høstens Frankfurt-utstilling. Kollega Trygve Bæra er med på lanseringen, noe du kan lese mer om i Bil nummer 4. Innen bladet kommer i handelen skal vi også prøvekjøre nye 3-serie på norske vinterveier i midten av februar. Prøvekjørt Motoren i 320d er svært trekkvillig over et stort register slik at du får godt skyv selv ved lave turtall. Interiøret er ikke radikalt forandret fra E46, men en strukket akselavstand gir noe bedre plass i baksetet. Bæra gjør oppmerksom på at prisene på nye 3-serie ikke er direkte sammenlignbare med prisene på dagens modeller siden en del utstyr er fjernet og må kjøpes som ekstrautstyr. Vi kommer tilbake med mer informasjon på dette punktet når BMW Norge har klar en komplett pris- og utstyrsliste. Mer om nye BMW 3-serie finner du i mars-utgaven av Bil.
Priser BMW 3-serie (sammenlignet med dagens modell E46)
Flere detaljer: Tekniske data VIDEOER:
|