Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
C1 og 107 følger Aygo Vi har allerede omtalt Toyotas Aygo unnfanget gjennom partnerskapet med PSA. Her er de to søsknene, Citroën C1 og Peugeot 107. |
||||||||||||||||
Peugeot-babyen har du også møtt her på BilNorge gjennom en serie avslørende bilder i god tid før den offisielle avdukingen i Geneve. Bilene skal produseres i Kolin i Den Tsjekkiske Republikk og utstyres med enten en 3-sylindret bensinmotor med 68hk eller en 4-sylindret dieselmotor som yter 54hk. Førstnevnte kommer fra Toyota mens dieselversjonen leveres fra den franske partneren. Begge har 5-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinutgaven kan som alternativ leveres med 5-trinns 2 Tronic (107) / Senso Drive (C1) gearkasse. 107 og C1 har en lengde på Den eneste av de tre partnerne som klart har signalisert at bilen skal selges i Norge er Toyota. Markedet for så kompakte biler som dette er svært beskjedent, noe som i sin tid medførte at Harald A. Møller fjernet Lupo fra VW-programmet og at samme importør hevder at Fox fra Brasil er uinteressant.
|