Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Nytt liv i Bizzarini Bizzarini er et av de mer fargerike navnene i italiensk bilhistorie. Opprinnelig en av de ingeniørene som sa kyss-meg-bak til Enzo Ferrari og vandret ut. Så ble han en del av ATS og deretter Iso Rivolta, før han startet å bygge biler under egen navn. Dem ble det ikke mange av. |
||||||||||||||||
Men han har altså også produsert en ny Bizzarini, som også ble vist i Geneve. GTS 4.4 V8 heter den og følger opphavet på den måten at karosseriet er håndbanket aluminium der platene festes til en krom-molybden ramme, slik at her vil det aldri bli to biler som er helt identiske. Akkurat som Pagani Zonda går til AMG for å kjøpe sine Mercedes-baserte motorer, går Bizzarini til Alpina for å kjøpe de BMW-baserte de bruker. I prototypen sitter det en 4,4-liter på 530 hester, og selv om de seriøse gateprøvene først skal starte nå, sier fabrikken allerede at de skal klare 360 km/t. Det er ikke sagt noe om vekt, men den har ganske heftige mål: 467 x 200 x 123 med 285 cm akselavstand. Siden jeg har kjørt ganske mange andre Bizzarini-biler opp gjennom årene, ligger det vel i kortene at jeg kommer til å forfølge denne også, så følg med….
|