Og det er klart at når nesten 80 % av bilens komponenter er nye, innbefatter det også karosseriet. Det har bl.a. forbedret deformasjonssone foran og bak, og den nye frontens design er tilpasset det nye europeiske regulativet om sikkerhet for fotgjengere ved en eventuell påkjørsel.
Passasjercellen har fått nye deformasjonssoner basert på erfaringene fra Chevrolet Kalos. Støtabsorberende elementer tar opp kollisjonsenergien både forfra, fra siden og bakfra. Selve passasjercellen er i det alt vesentlige konstruert i høyfast stål som ikke bare gir bedre stabilitet, men også har bidratt til å redusere karosserivekten med 10 kg.
Totalt er over 50% av stålet høyfast (HSS), noe sågar ultra høyfast. B-stolpen er ny og har helt ny innfesting, mens rammevangen har blitt styrket ved å utføres i en heksagonal profil. Alle karosserideler (unntatt i taket) er korrosjonsbeskyttet fra fabrikk, i tillegg til at bilene får ekstra antirustbehandling etter ankomst Drammen Bilhavn. Det begynner å bli lenge siden Østens småbiler hadde karosserier bestående av flere lag presset stålfolie som delte seg opp film for film etter en vintersesong eller to, og hadde motstandsdyktighet omtrent som kjeks når det smalt.
Siden starten har den norske bestanden av Chevrolet og Daewoo Matiz vokst til rundt 900 enheter, og importøren regner med å fortsatt selge ca. 70 eksemplarer årlig.
Når dette skrives har importøren kun 16 Daewoo-merkede biler igjen på lager, resten har fått gullsløyfe. Chevrolet har også fått fire nye forhandlere; Motor Forum Østre Aker, Motor Forum Asker og Bærum. Thrane-Steen Skøyen og Henry Hammari i Alta. Det totale antall er nå 30, kun 5 gjenstår for å nå importørens mål.
Lakk, bilglass og karosseri er hovedtema i MotorBransjens juniutgave som utkommer den 15.