Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ny topp i Golf-klassen Da VW lanserte sin nye Golf GTI i fjor høst, lovte de at den kun skulle leveres med 200-hesters motor. De så imidlertid ikke bort fra at det kunne komme Golf-modeller med enda mer muskler. Gjør deg klar til å møte Golf R32. |
||||||||||||||||
Det var ikke uventet at VW lanserte en etterfølger til Golf R32 som så dagens lys i 2002 og som solgte langt bedre enn opprinnelig planlagt. Den nye er utstyrt med 3,2-liters V6-motoren vi kjenner fra bl.a. Audi A3 som her yter 250 hester. For effektivt å overføre kreftene til asfalten har R32 4Motion permanent firehjulstrekk.
Raskest med DSG Forfra er Golf R32 lett gjenkjennelig på grillen med store luftinntak og blank innfatning. Til forskjell fra ”vanlige” Golfer har den store luftinntak i frontfangeren, også under lyktene. Linjene fra den lave frontspoileren fortsetter langs sidene og ender i en lav bakfanger med sentralt plasserte doble eksosrør. På bakluka sitter en diskret spoiler som sørger for økt marktrykk i høye hastigheter.
Klar for 300 Bilens sportslige egenskaper gjenspeiles også i interiøret. Her finner du spesielle instrumenter, sportsseter, aluminiumspedaler, sportsratt med perforert skinn og en gearspak som passer perfekt i hånden.
Velutstyrt Med R32 er Golf den modellen i klassen som tilbyr flest motoralternativer. Du kan velge mellom 10 forskjellige motorer på fra 75 til 250 hk, seks bensindrevne og fire for diesel. I løpet av året lover VW ytterligere to spennende motorer.
|