Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Detaljer om Q7 Vi har fått noen smådrypp med informasjon om Audis nye Q7 gjennom året. Nå er de første offisielle bilder og mer informasjon offentliggjort. Om fire uker står den i Frankfurt. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mars 2006 er de første Q7 på plass i Norge, men det er nok primært USA Audi har i tankene for den voksne SUV’en sin. Og da må den selvsagt leveres med V8-motor, den samme 4,2-liters FSI-motoren vi kjenner fra A8 og A6. 350hk og et dreiemoment på 440 Newtonmeter burde tilfredsstille kundene ”over there”. For Norge og resten av Europa er det nok mer interessant at den som alternativ kan leveres med 3,0 V6 TDI-motoren. 233hk og 500 Newtonmeter høres fornuftig ut. Vi snakker selvsagt permanent firehjulstrekk med typebetegnelse quattro – Audis varemerke. En Torsen differensial fordeler 40% av kraften til forhjulene og 60% til bakakselen via en 6-trinns Tiptronic gearkasse. Standard hjulutrustning er 18-tommere med dekk i dimensjon 235/60 R18, men ønsker du 19- eller 20-tommere har Audi et bredt utvalg å tilby.
Diger Med luftfjæring og elektronisk styrte dempere kan bakkeklaringen reguleres mellom 180 og 240mm. Q7 er utstyrt med MMI avansert underholdnings- og informasjonsbetjening, kjent fra A8 og A6. Videre kan du bl.a. utstyre den med systemer som holder deg i riktig fil på motorveien og parkeringshjelp med ryggekamera. Bilens ESP kommer med avanserte funksjoner som ”hill descent assist” og ”trailer stabilisation”. Tyske forhandlere åpner ordreboka 12. september, og der får 3,0 TDI priser fra € 48.900. Til Norge kommer Audi Q7 mars 2006, og i god tid før det skal vi avsløre priser, utstyrsnivåer og andre detaljer.
Audi Q7 mot konkurrentene:
|