Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Mercedes-Benz vil satse tungt på varebiler Mercedes-Benz Norge er ikke fornøyd med salget av varebiler. Direktør Arne Berg sier at de nå vil ta en langt mer offensiv rolle og målet er krystallklart: |
||||||||||||||||
- Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at vi skal ha en så lav markedsandel på varebiler, sier han. 2 til 3 prosent for vårt strålende program, er rett og slett ikke bra nok.
- Mercedes-Benz har aldri hatt bedre varebilprogram! - Jeg slår bare fast at vi har de beste produktene. Vi har det bredeste utvalget. Vi har varebiler fra Vito opp til de mest utrolige Sprinter-varianter. Dette programmet fortjener et langt annet fokus, og det vil komme. Ikke over natten – men gradvis.
- Hva må det rettes på? - Vi må se på hele distribusjonsstrukturen for varebilene. Hvor vi er sterke, og hvor vi er svake. Vår posisjon skyldes utelukkende oss selv.
- Egne varebilfolk? - Ja, i hvert fall medarbeidere ute hos alle forhandlere som kan og tenker varebil.
- Mercedes-Benz har ingen liten varebil? - Nei, og det er riktig. Det betyr at vi kan bruke all vår energi på de modellene vi allerede har i modellprogrammet. Der er det mer enn nok av utfordringer.
- Kampen blir mot VW Transporter og Toyota HiAce! - De er størst, og de må vi utfordre. Jeg er imponert særlig hva Toyota Norge får ut av HiAce som jo ikke akkurat er noen ungdom. Jeg mener Mercedes-Benz i dag kanskje har det mest moderne og omfattende varebilprogrammet. Det må vi utnytte og bruke mer til vår fordel.
|