Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Scoop: Slik blir nye Audi TT Audi TT har et utseende som elskes eller hates. Etterfølgeren vil få vesentlig bredere appell når den lanseres. Trolig skjer det på Geneve-utstillingen i mars. |
||||||||||||||||
Den nye Audi-grillen dominerer fronten flankert av strømlinjeformede lyktehus som strekker seg fra grillen til de tydelig markerte hjulbuene. Hekken har mer konvensjonell kupéform enn forgjengeren, og også baklyktene er i tråd med andre nyere modeller fra Ingolstadt. Nye TT blir større enn sin forgjenger, og muligens kan det gjøre baksetet anvendelig som noe mer enn en hattehylle, slik tilfellet er for dagens modell. Langs sidene har bilen fått kurver som trekker tankene til den omdiskuterte designsjefen Chris Bangle hos BMW. Selv om det er svært delte meninger om hans linjer og former, er det artig å registrere at Audi har adoptert disse trekkene - mens vi nylig møtte 7-seriens koffertlokk på nye S-Klasse. 1,8-liters turbomotorene med 180 eller 225 hester som var basis i dagens TT, blir ikke å finne i den nye. Her blir minste motor 200-hesters TFSI-motoren vi kjenner fra Golf GTI, mens de som ønsker mer pulver kan strekke seg etter 3,2-liters V6-motoren som også i dag er tilgjengelig i TT. Den suverene DSG gearkasse blir sannsynligvis tilgjengelig for begge variantene som alternativ til 6-trinns manuell gearkasse. Regn med at TT vises som både coupé og cabriolet når den debuterer på neste års Geneve-utstilling. Regn også med at de første bilene er på plass i Norge innen sommeren 2006 går over til å bli høst.
|