Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Oppdatert C3 LANSERING: 4 år gammel fikk Citroën C3 en ansiktsløftning, ny motor og en del detaljforbedringer. Vi har sjekket ut nyhetene. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Den største nyheten for den oppfriskede C3 er en ny dieselmotor som foreløpig ikke står på den norske prislisten. Alle de andre forbedringene er klare hos norske forhandlere innen utgangen av denne måneden, men 1,6 liters HDi motoren, som ble presentert i Frankfurt, må vi vente litt på. Det er en motor med alle de finessene vi venter på en selvtenner fra PSA. Også partikkelfilter, for første gang i denne klassen. Dessuten er dette en motor som dreier lystig til 4.000 omdreininger, og som har en overladingsfunksjon der vi får servert 20 ekstra Newtonmeter ved forbikjøringsoperasjoner.
Bedre chassis Innvendig er det bedre materialer som gir en annen følelse av kvalitet, samtidig som instrumentene er blitt bedre. Men det er selvfølgelig på den nye grillen du først ser at dette er en oppdatert modell. Andre små kosmetiske endringer må du være merkespesialist på å se. Det er verd å nevne at Sensodrive, den halvautomatiske automatkassa er blitt litt bedre. Revers-første skiftet er litt mer brukbart og ny software sikrer en litt bedre veksling. Men fremdeles er kassa langt fra perfekt – ”krever kanskje litt tilvenning” er det lengste vi får Citroëns folk til å gå når vi presser dem på hvor vellykket denne er. Både C3 og C2 kan nå leveres med den glupe krus-kontrollen der også hastighetssperren er bygget inn.
PRISER:
|