Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Ta problemene på forskudd BMW lanserer nå et nytt tilbud i Norge – Service Inclusive. Du kan velge mellom alternative grader, og tilbudet kan benyttes av både BMW og Mini-kunder. |
||||||||||||||||
Dette blir en parallell til måten kontormaskinbransjen har operert på i en årrekke. De fleste som kjøper en avansert kopimaskin, inngår samtidig en servicekontrakt som sikrer dem påfyll av toner, besøk av reparatør når maskinen kopierer grønt i stedet for rødt, og så videre. Det er også en dårlig skjult hemmelighet at slike avtaler er en gullgruve for leverandørene som binder opp lojale kunder for mange år fremover. Nå prøver ikke BMW Norge å overbevise om at det blir så mye billigere for kunder som tegner en serviceavtale, men enklere blir det utvilsomt. Avtalen betales fullt ut ved inngåelse, og er knyttet opp til den bestemte bilen for an avtalt periode – opp til 6 år og 150.000 kilometer. Pakken kan inneholde elementene service, vedlikehold og reparasjoner. Selges bilen videre i avtaleperioden, fortsetter avtalen å løpe for den nye eieren. I Storbritannia, hvor systemet har vært i drift en periode, påstår BMW at kunder som har en Service Inclusive avtale, oppnår høyere innbyttepris for sin brukte BMW.
Ut på tur, aldri sur Forutsetningen for å tegne en avtale, er at dette gjøres før bilen skal ha sin første service, og du kan velge mellom følgende alternativer:
For en BMW 116i over en periode på 5 år / 100.000 kilometer, vil de forskjellige alternative koste henholdsvis kr 6.143 (ca 6 øre/km), kr 13.142 (ca 13 øre/km) og kr 20.530 (ca 20 øre/km). Et annet eksempel vi får oppgitt er at Basic Service Inclusive for en BMW X5 over tilsvarende periode/kjørelengde, vil koste ca 7 øre/km. Service Included er primært rettet mot firmabilkunder som ønsker et enkelt bilhold, men kan også benyttes av privatpersoner.
|