Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Audis Shooting Brake Shooting Brake Concept er Audis attraksjon til Tokyo. Aldri har den spesielle fronten vært mer aggressiv enn her. Men jeg vil gjerne se bilen live før jeg bestemmer meg for om dette er stilig. |
||||||||||||||||
Det store, sentrale luftinntaket har fått vertikale, forkrommede striper mens de fire ringene har blitt flyttet fremst på panseret. Noe nummerskilt er det ikke plass til, men denne bilen skal da heller aldri registreres for gatebruk. Den lave frontleppa med luftinntak foran hjulene, er med på å understreke det sportslige uttrykket. Den diskrete aluminiumsleppa under grillen sørger for å lede luftstrømmene i optimal retning under bilen og frem til den bakre diffuseren. Lang sidene finner vi konvekse/konkave buer som vi har blitt vant til å se hos hovedkonkurrenten fra München. Hekken rommer en høy bakluke mens de lavere regioner er viet aerodynamiske hjelpemidler (diffuser) med integrerte eksosrør. V6 og quattro Du kan like gjerne få de ytre målene også, sammenlignet med dagens A3 (i parentes). Lengden er 4,18m (4,20), bredden 1,84m (1,76) og høyden beskjedne 1,35m (1,42). Innomhus er bilen sportslig, men også spekket med elektroniske hjelpemidler og underholdning. En lang akselavstand (247cm) og den spesielle utformingen av området bak B-stolpen sies å gi ekstra god plass til passasjerer og bagasje. 255 liter får du med deg med baksetet intakt, og 730 liter når det foldes flatt. Mulig fremtid? Shooting Brake? Betegnelsen på Audi-konseptet hører med andre ord like lite hjemme her som phaeton-betegnelsen gjør på Phaeton.
|