Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
GT-R kommer tilbake GT-R betegnelsen er Nissans. Den opptrådte på diverse modeller fra 1969 inntil den forsvant i 1999. Hele tiden representerte den noe som var virkelig hårete. Gi den nye GT-R generasjonen masse applaus. Den dukker opp på Tokyo-utstillingen. |
||||||||||||||||
Den modellen som blir vist om en ukes tid er, kan du regne med, ganske nær produksjonsutgaven som skal være klar til 2007. Den er også ganske åpenbart i slekt med den konseptbilen vi så i Tokyo for fire år siden. Og Nissan holder ord, for da vi spurte etter GT-R på utstillingen for to år siden, fikk vi beskjed om å vente til 2007 før produksjonsmodellen var klar. Det vi møter nå er imidlertid bare en klar indikasjon av hvordan den vil ta seg ut. Ikke et ord om drivlinjen, og dette er en massiv modell, slik at det ikke gis antydninger av hva interiøret vil se ut som. Men hva som i hvert fall er helt klart, er at for første gang, fra PGC10 i 1969 til R34 i 1999, får vi nå en GT-R som ikke er avledet fra noen andre produksjons-Nissaner. En virkelig stand-alone modell. Fronten ser ut som den er optimalisert i en avansert vindtunnel, det eneste jeg foreløpig vil antyde om hekken er at de fire sirkelrunde lampene er en visuell forbindelse med tidligere GT-R-modeller, og at de fire eksosrørene for det første ser potente ut, og for det andre kan de være lagt der for å lede oss på villspor. Det er nemlig meget sannsynlig at vi kommer til å oppleve en biturbo V6’er på minst 450 under panseret, og at den vil drive gjennom det nyutviklede firehjulstrekket til Skyline. Det sies også at Lotus har hatt mer enn et par hender borti utviklingen av chassis-dynamikken for denne modellen. Vi kan nok snart vente de første spionbildene fra Nürburgring. Nissan er sikkert ivrige etter å ta tilbake den uoffisielle testsjåfør-runderekorden der.
|