Fine-X
Denne er en budbærer for fremtidsbilen. Fremdriften er basert på brenselceller mens manøvreringen skjer via et firehjuls uavhengig kontrollsystem og en spesiell styrevinkelmekanisme. Utvendig er bilen på størrelse med en Corolla mens innvendige mål skal tilsvare en Camry.
”Gullwing”-dører skal sørge for enkel adkomst, godt hjulpet av ”velkomstsetene” som tar imot passasjerene på utsiden av bilen. Interiøret påstås å utstråle gjestfrihet med variabel belysningsstyrke.
Det avanserte styresystemet og uavhengig firehjulsdrift setter nye standarder for manøvrering i trange omgivelser. Bilen kan rotere rundt sin egen akse slik at lukeparkering og u-svinger blir en lek. Toyota har benyttet karbonnøytrale materialer slik at bilen etter endt livsløp kan resirkuleres CO2-nøytralt.
Estima Hybrid Concept
Her er driften hybrid basert på Toyotas THS II system med elektrisk firehjulsdrift. Et rent og åpent interiør er vektlagt med hi-tech instrumentering sentralt plassert foran føreren. Bilen har komfortable bakseter med innebygde fothvilere, og tredje seterad kan endres etter behov.
Estima Hybrid har en stikkontakt som kan gi opptil 1500 watt. Den tar vare på eksosvarmen for å kunne redusere CO2-utslippet ytterligere.
i-swing
Mens vi i Frankfurt møtte i-unit, er det i-swing som står på scenen i Tokyo. Fortsatt snakker vi individuell transport – et kjøretøy sjåføren nærmest kler på seg. Urethan-karosseriet er kledd med stoff for gi et mykere preg og for å beskytte omgivelsene når den tar seg frem nær folk i trange omgivelser. Da kan den også kjøres i tohjulsmodus for å oppta minst mulig plass og for at føreren lettere kan være på samme plan som fotgjengerne.
Når det er behov for større fart, kan i-swing settes i trehjulsmodus. Den styres ved hjelp av pedaler og en stikke og kan lagre data om brukerne slik at den raskt tilpasser seg førerens vaner og preferanser.
FSC
Selvfølgelig må Toyota også presentere en crossover. FSC skal kombinere elegansen i en sedan med fleksibiliteten i en minivan. Interiøret gir plass til fire personer i hvert sitt individuelle, el-justerbare sete som kan tilpasses brukernes ønsker og behov.
bB Concept
Møt Toyotas diskotek på hjul. Eksteriøret påstås å være tilpasset de unges smak (Hvem? Hvor?) mens interiøret skal by på nattklubbatmosfære. Lyden kommer fra et surround-anlegg med ni høyttalere. I tillegg har bilen lysanlegg som et diskotek.
RAV4 Concept
Vi avlutter Toyota-rundturen i et mer jordnært miljø. Det som er konseptuelt i denne bilen er interiøret som skal by på funksjonalitet og plass i et røft design. I tillegg til ny plattform har bilen et avansert 4WD-system som automatisk fordeler kreftene dit du har mest glede av dem.