Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
M og facelift for Z4 Mange BMW-entusiaster har ventet på en M-utgave av Z4. Nå er den snart klar, og BMW benytter samtidig anledningen til en liten facelift på den drøyt tre år gamle roadsteren. |
||||||||||||||||
Det er den samme 3,2-liters rekkesekseren som sitter i dagens M3 BMW har valgt å benytte i Z4 M Roadster. 343hk ved 7.900 omdreininger og 365Nm ved 4.900 o/min høres fortreffelig ut i den sportslige toseteren. Null til 100km/t kan foretas i løpet av 5,0 sekunder mens toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/t. Motoren leverer kraften til bakhjulene via en 6-trinns manuell gearkasse og BMW’s variable M differensial. Mens den vanlige Z4 har elektromekanisk styring er Z4 M utstyrt med hydraulisk servo. Run-flat dekkene på Z4 er også byttet ut med tradisjonelle dekk montert på 18-tommers spesialfelger – 225/45 ZR18 i front og 255/40 ZR18 bak. Bremsesystemet er hentet fra M3 CSL, noe som skal gi en bremselengde på beskjedne 34 meter fra 100km/t på tørr asfalt.
Diskret Åtte lakkfarger er tilgjengelige for den heftigste Z4-modellen, deriblant spesialfarger med klingende banenavn som Sepang Bronze, Interlagos Blue og Imola Red. Interiøret er skinntrukket i fargene sort, Imola Red, Light Sepang Bronze eller Sepang Brown med detaljer i aluminium, karbon eller edeltre.
”Ny” Z4 Den tredje sekssylindrede motoren tilbys i to alternative utgaver, som 2,5si og 2,5i. Førstnevnte byr på 218hk og 250Nm mens sistnevnte tilbyr 177hk og 230Nm. Er du enda mer moderat i dine krav tilbys fortsatt Z4 2,0i som var ny av året. Med 150hk fra en firesylindret motor bringer den deg til 100km/t i løpet av 8,2 sekunder og til en potensiell toppfart på 220km/t.
|