Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
CX-7 – de siste detaljer Denne har du møtt ved gjentatte anledninger her på BilNorge, men nå er den i mer produksjonsklar form enn noensinne. Det er USA som er primærmarked for Mazdas nye crossover SUV. Derfor får den også sin debut på Detroit-utstillingen. |
||||||||||||||||
Allerede til våren skal modellen være på plass hos amerikanske forhandlere som det første av tre nye Mazda-modeller designet og tilpasset spesielt for Nord-Amerika. Bilen skiller seg ut fra konvensjonelle SUVer og har ifølge Mazda ”sjelen til en sportsbil og en god porsjon Zoom-Zoom”! Bilen har godt med plass til fem personer og en bråte bagasje. Gulvet der bak måler nesten 1,80 meter når baksetene legges ned og er nesten en meter dypt med setene intakte. Trekket er vendbart, den ene siden trukket i plast som er lett å spyle etter gjørmete sko og annet du måtte slenge inn etter en hektisk dag i marken. Innredningen er tilpasset unge par, for eksempel er den låsbare midtkonsollen stor nok for å romme en laptop og det er plenty med rom for mynter, mobiltelefoner og solbriller.
Kraftpakke CX-7 kan leveres med drift på forhjulene eller alle fire gjennom Mazda’s Active Torque-Split AWD. Sistnevnte benytter en datastyrt kopling til å levere inntil 50% av kreftene til bakhjulene ved behov. Bilen har en akselavstand på 2,75 meter, en total lengde på 4,67, en bredde på 1,87 og en høyde på 1,64m. Standard hjulutrustning er 235/60 R18 dekk montert på stilige aluminiumsfelger. CX-7 er aktuell også for Europa, men først i 2007.
|