Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Hyundai vil crosse med Talus Vi ante at det dreide seg om nok en crossover da vi mottok Hyundais første skisse i desember. "Sportsbil med SUV-egenskaper" betegner de sin HCD9 Talus som. Eller var det omvendt? |
||||||||||||||||
”Oppgaven til Talus er å skape et kjøretøy som vil tenne lidenskapen hos kunder som ikke har vært i stand til å rettferdiggjøre det å ha en sportsbil stående i garasjen sin,” sier Joel Piaskowski, sjefdesigner ved Hyundai Design Center i Irvine, California. ”Det er bilen for dem som har vendt seg til de praktiske egenskapene hos en SUV, men som egentlig ønsker seg sportsbilens former og egenskaper.” I utgangspunktet har den bakhjulsdrift slik en ekte sportsbil skal ha, men du kan også få den levert med 4WD. Legg til ekstra bakkeklaring, og du har en bil som takler røffere underlag og gir en trygghetsfølelse i dårlig vær. I tillegg gir den deg bedre oversikt på motorveien gjennom høy sittestilling.
Stolpeløs Som utstillingsvindu for fremtiden er HCD9 Talus utstyrt med elektronisk stabilitetskontroll (som langt fra er daglig kost i USA), Night Vision, Shift-by-Wire transmisjon, Trådløst Internett og Adaptiv cruise-control. Akselavstanden er 2,8 meter og ytre mål (LxBxH) er 4,67 x 1,93 x 1,58 meter. Det blir neppe noe annet enn en i rekken av konseptbiler fra Hyundais amerikanske designsenter.
|