Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Vil Ringdal Th!nke om igjen? Er Th!nk-eventyret slutt? Kanskje ikke, for Th!nk-grunderen Jan-Otto Ringdal skal ha bladd opp noen av de millionene han tjente på å selge Aurskog-bedriften til å kjøpe tilbake konkursboet. |
||||||||||||||||
Og hva mer, sier hittil ubekreftede rykter, skal også folk med sterke eierinteresser i REC (Renewable Energy Corporation) være villige til å gå inn i et fornyet Th!nk. Og vi skal medgi at Th!nk Nordic trass i all sin mediearroganse gjennom tidene hadde fortjent en sjanse til å tilby verden de ganske så banebrytende prosjektene de utarbeidet i årevis bak lukkede dører. Solcelleselskapet REC er ikke smågutter. De skal børsnoteres første halvår i år, og analytikere beregner selskapets verdi til 35 milliarder NOK. Hafslund eier 25 % av selskapet. Sluttregnskapene for Th!nks aktiviteter ser ut til å ende stygt. Romerikes Blad har beregnet at hver bygde Th!nk City kostet fabrikken 1,1 millioner kroner – og at det ble bygget 1005 av dem! Vi ser allerede for oss hvordan Landsforbundet av Motorhistoriske Kjøretøyklubber (LMK) drømmer om at boka ”1001 –”, unnskyld ”1005 Th!nk” vil bli en realitet, slik at forbundsledelsen kan kjøpe inn en skikkelig fascinerende Bør Børson-historie om Tidenes Største Norske Bileventyr til hver av sine 100 medlemsklubber – selv om boka nødvendigvis må ende trist. Men da snakker vi forhåpentlig kun om første bind – et gladere bind 2 ville absolutt ikke vært av veien!
|