Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
ChricoBil utvider Nå som AS ChricoBil har fått sin fjerde nybilrepresentasjon, forteller adm. direktør Per Bøe at deres forhandlernettverk vil bli kraftig oppgradert med både nybygg og utvidelser. |
||||||||||||||||
- Allerede før fellesferien vil utbyggingen av vårt anlegg på Jessheim være fullført, og der har vi lagt opp til en svært grei framdriftsplan på inntjeningen. Det er i Romerike-området vi selger biler med de største motorene og utstyrspakkene. Mazda blir imidlertid ikke reptresentert der, i hvert fall ikke i denne omgang, sier Bøe. Han forteller at kun Kolbotn-anlegget vil bli lite berørt av ekspansjonstaktene: --Vi vil utvide bruktbilavdelingen noe, og Mazda har altså kommet til sammen med Opel, men ellers vil forretningen i hovedsak være rettet mot lokale eiere og interessenter, sier han. Helt andre dimensjoner er det over Lillestrøm-planene: - Det vil bli oppført et stort anlegg på Kjellerholen/Hvam, rett i nærheten av Olavsgaard. Anlegget vil stå klart på vårparten eller tidlig på sommeren, og vil totalt utgjøre 5300 kvadratmeter. Av disse skal ChricoBil ha 4300 til showroom, verksted, skade og lakk. Og ikke bare det: Her vil vi skape et opplevelsessenter for bil som er tilpasset hele familien, proklamerer Bøe. - Du nøyer deg ikke med begrepet ”bilvarehus”, med andre ord? - Nei, begrepet bilvarehus blir uansett litt feil for meg, nærmest prinsipielt. Et varehus bør jo inneholde alt mulig, som deler og utstyr og himmelen vet hva. Det er fort gjort å utvanne begrepet. For meg er det lettere å innestå for opplevelsessenter med tanke på Hvam-anlegget – for opplevelsessenter blir det, ikke minst når vi snakker kundepleie! - Og hva kommer alt dette på? - Vi driver jo ikke innen eiendom, men har det beste forhold til våre tradisjonelle utleiere, som også er deleiere i det nye prosjektet. De satser heldigvis på langsiktighet og stabilitet, det har begge parter tjent på og de går neppe inn for å flå oss nå heller, ler Bøe. - Men siden du spør, kan vi røpe at vi stopper ikke der heller. Samme dag vi introduserte Mazda i vår Ensjø-filial, sendte vi byggemelding til Oslo Kommune om utvidelse av anlegget. Det dreier seg om å overta tre etasjer av nabobygget Gladengveien 14, og bygge det sammen med vårt nåværende slik at kunder kan bevege seg innendørs fra det ene til det andre bygget. Begge eies av Ferd Eiendom. - Betyr det større fysisk skille mellom de 4 merkene ChricoBil nå representerer? - Nei. Det som er klart er at vi bruker underetasjen til dekkhotell og enten grunnplanet eller andre etasje til bruktbil. Kanskje begge, vi får se. Det som er helt sikkert er at fristilt plass skal gå til kundepleie og atter kundepleie. Vi må tenke langsiktig for å kunne fortsette i dette markedet. Nå føler vi at vi har en gjennomført totalløsning – og den skal jeg si deg vi har jobbet lenge med! Skissene viser utkast til AS ChricoBils bilopplevelsessenter på Hvam/ Kjellerholen. Hva de skal inneholde av tilbud vil forbli en hemmelighet i ett år til.
|