Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Når Cayman S blir for kjedelig Du kan kjøpe deg en Cayman S til like under millionen, men er du mer sofistikert bestiller du deg en TechArt GTsport til den doble prisen. |
||||||||||||||||
115.000 euro er minsteprisen TechArt forlanger for en av sine spesialversjoner bygget over Porsche Cayman S. Men det er før avgiftene legges til. Så får du da også en bil mange vil snu seg etter. Og som er svært lite komfortabel på norske veier. 385 hester er 90 mer enn Cayman S kan skryte av, dreiemomentet er økt med ca 20 % til 407 Newtonmeter ved 4.600 omdreininger. Det gir en akselerasjonstid til 100 km/t på 4,9 sekunder og en potensiell toppfart på 285 km/t. Utseendet er også perfeksjonert av TechArt, først og fremst for å bedre aerodynamikken og klistre sportsbilen til bakken. Fronten har gedigne luftinntak mens skjørt langs sidene og en stor spoiler samt en diffuser i hekken forbedrer egenskapene i fart. TechArt har utviklet egne dekk og felger. På lette monoblokk felger sitter ContiSportContact 3 dekk i dimensjon 235/30 ZR20 foran og 305/25 ZR20 bak. Hjulopphengningen har elektronisk justerbare dempere. Ikke bare kan de redusere bakkeklaringen med inntil 25 mm, men de kan også manuelt stilles i ”Normal” eller ”Sport” ved et tastetrykk fra førerplassen. Dessuten tilpasser demperne seg til kjørestilen - jo mer sportlig du kjører, jo hardere blir de. Ønsker du et spesielt interiør, kan TechArt også hjelpe deg med det. De byr på lær og eksotiske materialer og har egne sportsratt med innebygde kollisjonsputer, samt pedaler med innslag av aluminium.
|