Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Rolls nummer to Det er snart gått to år siden Rolls-Royce bekreftet at de skulle sette sin cabriolet i produksjon. Nå er bilen inne i siste testfase før den skal lanseres neste år - muligens i Detroit i januar. |
||||||||||||||||
Det er ikke lett å skjule en bil som dette når den skal ut i trafikken. En Rolls-Royce er majestetisk, enten den kommer som firedørs limousine eller todørs cabriolet. Dette er vel også en av få cabriolet som kan kalles en fullverdig fireseter – uten at vi har prøvesittet baksetet. Plattform og motor er felles med Phantom, det vil si en 6,75-liters V12. Dørene er hengslet i bakkant men lar seg heldigvis ikke åpne når bilen er i fart. En tredje Rolls-Royce - en coupé med samme dører som cab’en - ble presentert som konseptbil i vår, og det er nok bare et tidsspørsmål før også denne bekreftes. Men selv om den britiske luksusbilprodusenten får tre forskjellige modeller, vil de nok slite med å oppnå sitt produksjonsmål på 1000 biler i året. Markedet for biler i denne klassen er tross alt relativt begrenset. Du kan lese mer om Rolls-Royce i novemberutgaven av BIL som er på plass hos abonnenter neste uke og i bladkiosken uken deretter. LES OGSÅ: Fra Mini til Rolls på en weekend
|