Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Skal erobre norsktoppen Ford viser en nesten ferdig Mondeo i Bologna. Den kommer både som sedan og stasjonsvogn, og Ford i Norge vil gjennomføre den største lansering på mange år. Mondeo skal ta igjen for flere års tilbakegang. |
||||||||||||||||
Nesten klar Selv om det fortsatt er en konseptbil vi får se, er det kun kosmetiske detaljer som blir endret før bilen snart går til samlebåndet. Hjulutrustningen vil ganske sikkert blir tonet ned og du må også regne med at de fiffige oransje detaljene forsvinner. Om noen skal ha betegnelsen velprøvd så må det være Ford Mondeo. Mange har hevdet at dagens modell er vel satt. At Mondeo har gått ut på dato. Derfor er det en merkedag når Ford nå viser hvordan den endelige Mondeo skal se ut. Ved påsketider er bilen i Norge. Og Ford har planene klare for en av de største introduksjoner på mange år.
Viktig løft Forhåpningene er enorme til den splitter nye Mondeo. Den kommer både som sedan og stasjonsvogn og det er ventet at det i Norge blir særlig interesse for stasjonsvogna med dieselmotor. Det legges opp til introduksjon av bilen i flere skritt. I første fase skal forhandlere selge bilen ”på bakrommet”. Det vil si at kunder får en hemmelig presentasjon og de kan bestille bilene før de kommer i offentlig salg. Ford Motor Norge ønsker å ha flere tusen underskrevne kontrakter den dagen de første bilene kommer til Norge. Før sommerferien blir det nemlig begrensede leveranser av den nye Mondeo til Norge. Derfor starter ikke Ford de store annonsekampanjer før etter ferien. Ford skal levere biler i hele Europa, og da kommer ikke Norge først – men heller sist.
Først ny C-MAX Når Ford først har samlet pressen i Bologna avslører de like godt en annen nyhet samtidig. Det er en ansiktsløftet C-Max som fører videre kjente linjer fra S-MAX og Galaxy. Mens denne modellen hittil har båret mellomnavnet Focus, skal den nå få sin egen identitet og markedsføres som Ford C-MAX. I tillegg til et operert eksteriør har den også fått en rekke nyheter og smarte løsninger innendørs. Flere detaljer ber Ford oss vente på til nærmere lanseringspunktet på våren 2007. Siden lanseringen i 2003 er det produsert 470.000 eksemplarer, og hittil i år er det solgt 252 Focus C-Max i Norge. Den nye modellen med sitt moderne Ford-utseende fortjener da en bedre skjebne.
|