Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
207 CC i ferdig form Det var i forbindelse med Paris-utstillingen at Peugeot viste konseptbilen 207 Epure. Nå følger produksjonsmodellen av 207 CC. |
||||||||||||||||
Kommer med våren Selv om Peugeot slipper de første bilder og informasjon nå, er det i april modellen lanseres i Norge. Dermed vil du nok se et antall slike før neste sommer fester grepet. Den nye modellen har mye å leve opp til, for det var 206 CC som startet den nye bølgen av ”rimelige” coupe-cabrioleter – såkalte CC-modeller (jo da, vi vet at andre var tidligere ute). 360.000 er produser av denne siden lanseringen i 2000, og den har i flere år ligget høyt på ”norsktoppen”. Mens 207 kan leveres med forskjellige fronter, er det kun den sportslige som gjelder for 207 CC. Den får en markert fremre del på panseret, tåkelys med krom innfatning, store luftinntak og forkrommet grill.
”BMW-motorer” Tre forskjellige motorer tilbys – 1,6-litere for bensin (utviklet i samarbeid med BMW/Mini) på henholdsvis 120 eller 150 hk, samt et dieselalternativ - 1,6 HDi med 109 hk. Alle har 5-trinns manuell gearkasse som standard, men minste bensinmotor kan også leveres i kombinasjon med 4-trinns automatkasse. Som seg hør og bør har 207 CC vokst sammenlignet med forgjengeren. Lengden er 4,037 m (+ 20,2 cm) og bredden 1,75 m (+ 7,7 cm). Høyden er redusert noe til 1,397 m. Bagasjerommet har en kapasitet på 187 (+ 12 liter) eller 449 liter (+ 39 l) avhengig av om du kjører åpent eller lukket.
Best for to Peugeot nevner ikke baksetemålene, så vi antar at dette fortsatt er best egnet som hattehylle. Hva de imidlertid fremhever er karosseriets stivhet som er økt betydelig, bl.a. gjennom forsterkninger og ekstra stabstag under bilen. Aktiv så vel som passiv sikkerhet er godt ivaretatt gjennom aktive veltebøyler og forsterket struktur i frontruta, 3-punkts belter med strammere, fem kollisjonsputer, Isofix fester for barneseter samt ESP med ABS og bremsekraftfordeler. Mens du tidligere måtte ”låse” opp og igjen taket, kjøres det nå helautomatisk av og på i løpet av 25 sekunder. Og mens Heuliez monterte taket på 206 CC, skjer hele produksjonen av bil og tak ved Peugeots fabrikk i Spania. Vi loves priser og mer informasjon nærmere lanseringen til våren.
|