Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Designkonkurranse på bilmerke-logo Geely, et av Kinas mest lovende og vest-rettede bilmerker, har kunngjort en verdens-omspennende konkurranse for å skape deres nye merkelogo. Geely Holding Group har avsatt et fond på RMB 3.6 millioner (tilsvarende i NOK) til formålet, hvorav vinnerpremien blir 2 millioner. |
||||||||||||||||
Anledningen er at Geely nå tar sikte på det internasjonale markedet og med denne konkurransen vil gjøre seg mer synlig på disse i forbindelse med satsningen. Kriteriet for den nye Geely-logoen er at den skal være symbolsk representativ, kunstnerisk og praktisk, i stand til å formidle selskapets konsept og Geely Holding Groups visjon, som er å bli en nasjonal stolthet for Kinas bilindustri, og deres satsning på kvalitet, teknologi og teknologisk samarbeid. Designet skal være lett å huske og være en tydelig videreutvikling av dagens logo (bildet), men med en lett kunstnerisk touch tilpasset den nye tid. Den nye logoen må også være lett å gjengi i alle typer materialer innen produksjons- og markedsføringsformål. Til orientering er Geelys slagord: ”Bli involvert i verdens bilindustri og revolusjoner Kinas bilindustri”. Selskapet forbereder nå proaktiviteter i alle ledd for full satsning på eksport, herunder branding, marketing, bygge opp en konsernkultur og et helhetlig management. I tillegg til hovedpremien vil det bli utdelt 10 Geely Yuanjing personbiler som "Special Geely Awards", mens ytterligere 100 "Finalists" og 300 "Creative Awards" også vil bli premiert. Selekteringsprosessen vil skje i fire trinn fra august 2007, da 100 forslag blir plukket ut. Deretter halveres utvalget, og i trinn tre blir det valgt 10 finalister til den siste og avgjørende runden. Geelys mål er å selge 2 millioner biler i 2015, hvorav 2/3 på eksport, tilsvarende en andel på 2.5% av det globale markedet.
|