Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Noen kjappe spørsmål til Møller-sjefen Nyansatt adm. direktør Stein Håvelsrud kommer fra stilling som direktør for Møller Bil AS(”Norges største bilforhandler”) og leder nå Harald A. Møller AS (”Norges største bilimportør”). |
||||||||||||||||
- Jeg fikk en forespørsel, og etter en liten tenkepause sa jeg ja til en av de mest spennende og utforende stillingene i norsk bilbransje, forklarer Håvelsrud. - Står Drammen og Kristiansand høyt på Møllers ønskeliste over egeneide forhandlere? - Vi som importør er meget godt fornøyd med forhandlerne i begge distrikter, så vi har ingen slik ønskeliste. - Kongsberg ble overtatt av Grangaard og Mo i Rana av Sulland. Hvorfor ikke av Møller? - For Møller Bil var distriktene for små, og følgelig lite strategiske. - Modellprogrammet fra Audi, Skoda og VW øker. Vurderer dere variantbegrensninger? - Nei - VW-gruppen har også Seat. Planer for relansering i Norge? - Nei. - Når vil alle dieselbiler bli levert med partikkelfilter? - Så fort fabrikkene kan levere. Vi har fått en avtale der filter kan leveres som ekstrautstyr på alle motorer, minus en. Det handler om et pristillegg på mellom 6000 og 10.000 kroner. - Er mange interessert i partikkelfilter? - Åtte av ti velger partikkelfilter. Det bekrefter det vi vet; at de som kjøper biler er opptatt av miljø, og vi har som klart mål å bli best i klassen. Problemet er i dag at alle land ønsker partikkelfilter. Det er begrenset kapasitet og det er det eneste som hindrer oss i å ha dette på alle biler. Men straks fabrikken kan levere på alle, blir det vurdert å tilby dette som standard. Et større intervju med Stein O. Håvelsrud er å finne i MotorBransjens februarnummer.
|