Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Argentinsk Lambo Det er mye vi ikke vet om Argentina. At de har lisens fra Lamborghini for eksempel. |
||||||||||||||||
Vi kom på sporet da vi hørte om noe som heter Alar 777 som liknet på en sterkt vulgarisert utgave av Italdesigns konseptbil Cala (som vi for øvrig kjørte, ganske hardt faktisk, for en ti-tolv år siden). Cala var Italdesigns forslag til det som skulle bli Lamborghinis lille V8-modell, men som slett ikke ble det. Og nå dukker det opp på nettsidene noe som likner fjernt og som altså heter noe så underlig som Alar 777. På nettsidene til denne produsenten ligger det noen skisser som viser hvordan bilen skal bli når den dukker opp senere i år, og disse skissene er utstyrt med noe som ser ut som Lamborghinis offisielle logo. Og det har de rett til, forteller Automoviles Lamborghini Latinoamerica S.A. De kan vise frem et brev fra 1995, den gang Mike Kimberley (i dag er han Lotus-sjef igjen) regjerte i San'Agata Bolognese. Der står det at A.L.L. ikke bare har salgsrett i Latin-Amerika, de har jommen meg også rett til å bygge den. Og det gjorde de åpenbart. En modell som het Coati ble vist ferm i 2000 og ble etter hvert kalt Eros 2000. Prosjektet var bygget på en Diablo, men med chassis modifisert i England, større bremser, en motor som var økt til 6,3 liter og som ga nesten 700 hester og et ganske håpløst utseende. I dag tar Audi-eide Lamborghini sterk avstand fra disse prosjektene, men argentinerne står på sitt og påstår at også Alar 777 snart kommer til å se dagens lys.
|