Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Rått fra Ruf Selv om fronten vitner om fellesskap med Porsche 911, er Ruf CTR-3 en konstruksjon som står på helt egne ben. |
||||||||||||||||
Med lanseringen av den nye sportsbilen markerte Ruf samtidig åpningen av sitt nye anlegg i Bahrain. Det kan nok ha sine fordeler å være stasjonert nær en kjøpesterk kundekrets. Motoren i CTR-3 er midtstilt for å gi bilen optimal balanse og sportslige egenskaper. En lang akselavstand gir god stabilitet i høye hastigheter, og det kan komme godt med når potensiell toppfart er hele 375 km/t. Karosseriet er konstruert i forzinket stål, aluminium og kevlar. Motor og gearkasse er plassert i en ”birdcage” mens passasjeravdelingen er beskyttet av siste generasjon av Ruf’s integrerte veltebur i A-stolpe og ”fuglerede”. Dørene og panseret er støpt i aluminium mens bakparten er laget i kevlar/karbonfiber. Motoren er en 3,8-liters twin turbo boxer. 700 hk ved 7000 omdreininger og 890 Nm ved 4.000 sørger for skyv i sjefsklassen. Gearkassa er sekvensiell med seks trinn og kan klare hele 1.200 Newtonmeter. En begrenset-slipp differensial får kreftene effektivt til asfalten. Hjul og bremser er en superbil verdig. Både foran og bak sitter 6 calipere på ventilerte, kryssdrillede 380 mm bremseskiver i keramikk kompositt. Felgene har senterbolter for rask av- og påmontering. Foran sitter 255/35 ZR19 på 8,5”x19” felger mens det bak er montert 335/30 ZR20 på 12,5”x20” hjul. Interiøret spekkes etter kundens ønsker – enten han ønsker det minimalistisk og lettest mulig eller luksuriøst og mer komfortabel. Eks. avgifter får Ruf CTR-3 er prislapp på 380.000 euro.
|