Forsiden | Firmabilskatt 2021/2022 | Bilgodtgjørelse | Reiser innenlands | Reiser utenlands | Nybilpriser
Fornyet Focus hos Ford Focus er en svært viktig modell for Ford. Derfor gis modellen en ansiktsløfting - bare tre år etter lanseringen. |
||||||||||||||||
Det er Fords ”kinetic design” som skal på plass på denne viktige volummodellen. Formspråket kjennetegner de nyere modellene i familien fra S-Max via C-Max til nye Mondeo. Viktige kjennetegn er trapesformet grill, lykter som strekker seg bakover i kombinasjon med skarpe og muskuløse former – alt elementer i Fords nye identitet. Dette skrev vi om dagens Focus da den ble lansert. Vi har testet og prøvekjørt Focus en rekke ganger.
- Focus er ekstra viktig for Ford i Europa. Derfor følte vi at det var avgjørende å ta i bruk vårt nye formspråk ”kinetic design” på Ford Focus så raskt som mulig. - Samtidig har vi benyttet anledningen til å gjøre Ford Focus enda mer praktisk og tidsriktig, med merkbar forbedring av kvaliteten, sier John Fleming, president og adm. direktør for Ford of Europe.
Ny teknikk I tillegg til et oppfrisket utseende er det også spennende tekniske løsninger som debuterer i nye Focus. Blant disse er en 6-trinns gearkasse med dobbel clutch. En annen innovasjon er Focus ECOnetic utstyrt med en 1,6-liters TDCi-motor på 109 hk med partikkelfilter. Et CO2-utslipp på 115 g/km er respektabelt, men Ford arbeider med en variant som skal krype enda lenger ned på CO2-vekta.
Bort med tanklokket Blant nytt standard og ekstrautstyr nevner Ford EasyFuel drivstoffylling. Uten tanklokk garanterer systemet mot påfyll av feil drivstoff. 230-volts kontakt kan komme godt med, og LED baklykter kan lyse opp mørke høstkvelder. Nye Focus går til produksjon mot slutten av året, og detaljer som lansering og priser her i landet må vi foreløpig vente på. Men innen bil07 på Lillestrøm i november er nok det hele meget klarere. Og der får du kanskje også anledning til å se bilen i all sin kraft – i alle fall om Ford Motor Norge får innfridd sine ønsker hos fabrikken.
|